لیبل یا برچسب شیشه ای

لیبل یا برچسب شیشه‌ای یکی از انواع برچسب هایی است که کاربرد زیادی را در زمینه های مختلف دارد. جنس این نوع برچسب (لیبل) از نوع پی‌وی‌سی (PVC) میباشد. ویژگی شاخص در این نوع برچسب ها شفاف(شیشه ای) بودن آن‌ها است که باعث شده است نوشته‌ها و طرح آن از هر دو طرف مشخص باشد همچنین این برچسب بر خلاف برچسب های امنیتی مانند برچسب اموال و هولوگرام خاصیت خرد شوندگی نداشته و میتوان آن را به صورت یک تکه جدا کرد . نوع چسبی که در این محصولات استفاده می‌شوند به گونه‌ای است که چسبندگی زیادی دارد و با وجود ویژگی کششی و پلاستیکی آن مقاومت خوبی را دارد. این دسته از لیبل‌ها در صنایع داروسازی، خودروسازی، بسته‌های لوازم آرایشی، بسته‌بندی مصالح ساختمانی، طراحی انواع بطری‌ها و دیگر محصولات کاربرد دارند. البته برچسب شیشه‌ای به طور گسترده در صنعت تبلیغات نیز استفاده می‌شود.

برچسب شیشه‌ای میتواند مات و یا شفاف باشد و همچنین امکان چاپ به صورت شفاف (بدون پوشش رنگ) برای این محصول وجود دارد که باعث میشود این جنس بتواند در رنگ‌های متنوع ارائه شود. ازدیگر کاربرد های برچسب شیشه ای(لیبل شیشه ای) تولید محصولاتی است که میبایست از از سمت داخل به شیشه چسبانده شوند و از سمت دیگر شیشه نمود داشته باشند.

چاپ لیبل شیشه‌ای

برچسب شیشه ای (لیبل شیشه ای) را میتوان به روش های مختلفی چاپ کرد اما به طور کلی این روشها به دو دسته کلی تقسیم میشوند:

  • روشهای چاپی دارای پوشش رنگ
  • روشهای چاپ بدون پوشش رنگ

روشهای چاپی دارای پوشش رنگ

در این روش بعد از چاپ طرح بر روی برچسب شیشه ای، در بخشهایی که مرکب وجود دارد نور عبور نکرده و به اصطلاح سطح لیبل پوشش داده میشود. این روش مناسب تولید محصولاتی است که بخش های چاپ شده به تنهایی میبایست رویت شوند و برای نمایان شدن طرح چاپ شده هیچ پروسه دیگری در نظر گرفته نمیشود.

برای سفارش و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

روشهای چاپی بدون پوشش رنگ

در این روش طرح چاپ شده بر روی برچسب شیشه ای بعد از چاپ با وجود مشخص بودن طرح، نور از بخش های چاپ شده عبور میکند و موارد چاپ شده به صورت شفاف دیده میشوند. این روند چاپ مناسب زمانهایی است که جنس شیشه ای بر روی پس زمینه ای چسبانده میشود که علاوه بر محتوای چاپی میبایست طرح پشت چاپ نیز دیده شود.

برای سفارش و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

برش برچسب شیشه ای

علاوه بر اینکه لیبل شیشه ای به خاطر شفاف بودن و مشخص نبودن بخشهای غیر چاپی نیاز به برش ندارد این امکان وجود دارد که این برچسب با کاتر پلاتر و یا قالب برش برش داده شود که استفاده از هر یک از این روشها به شرایط طرح اجرایی و مواردی مثل تیراژ کار دارد.

برای سفارش و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

برای دیدن تصاویر برچسب شیشه ای رو آنها کلیک کنید